söndag 13 januari 2013

Godis och träning

I nya gamla livet provar jag en ny variant - lördagsgodis! Eftersom man ska ge nya vanor tre veckor så är det till att börja med på prov. En vecka har gått nu. Och alldeles utmärkt!

Tränat fyra dagar. Ätit godis en. I går när det var lördag och allt! Skumtomtar till bion med Isolde, en biskvi till kaffet och slutligen lite godis på kvällen. Fint som snus!

Idag på kalaset hos grannen åt jag morot och blodgrape till kaffet. Gick bra det med!

Så summa sumarum från vecka ett, är med beröm godkänt!

Imorgon ny vecka och maten är planerad och träningen likaså!

För att inte tala om godiset...:)

Skickat från min iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

1 gång i veckan låter väl bra. Ger man sig själv ett 100%-igt förbud är det nästan lag på att misslyckas.

Viktigt att hitta den gyllene medelvägen i alla laster :)

Själv kör jag dock totalförbud mot ALLT under 4 veckor. Sjukt tråkigt, men vet att det ger resultat ..

Jenni sa...

Körde nolltolerans hela hösten i kombination med träning vilket gett bra resultat. Nu provar jag en lite mer human och rolig variant med extra fokus på träningen istället och hoppas att trenden håller i sig! Vigselringen ska bara passa innan jag är "klar"! Lycka till med ditt mål!