söndag 9 november 2014

Feel-good-helg

Unnade mig en familjefri helg vilket kanske låter konstigt men helt livsnödvändigt i ärlighetens namn.

Fredagen var som sagt träning och Skaldjursplatå med Sofie.

Lördagen började med en promenad runt Södra Bergundasjön (ca 15 km) med Anna. Därefter dusch och hårinpackning och ansiktsmask och slapp med bok i sängen. Lite eldning i öppna spisen och slapp i fåtöljen till det. Sen middag på Lagerlunden med ovan nämnda Anna där jag åt en helt underbar torsk med rödbetor, kapris och potatisstomp. Sedan en äppelkompott med massa smak av kanel och calvados och glass och grädde till det. Lite för söt enligt mig men en god avslutning. Efter maten följde jag med Anna hem där hon bjöd på en underbar ansiktsmassage i form av en natural facelift. Så nu ser jag flera år yngre ut :)

Idag började jag med kaffe framför öppna spisen och väntade med frukosten ända till 11.30 då det var så gott att bara mysa med kaffet i den goa värmen. Sen kom familjen hem igen vilket så klart var jätteroligt och mysigt och det gjorde mig ännu mer tacksam över min helg. En snabbis på stan och fikade med Sanna som gav mig en bukett röda rosor, fina tjejen! Sen hem och packade träningsväskan, hämtade upp Sofie och iväg till Idrottshuset där vi spelade squash. Och oh my god! Det var det roligaste på väääldigt länge! Jag är helt hooked och har redan bokat in nya spel där både Anna och Jenny har lovat att följa med mig då Sofie dessvärre skadade sig :( hoppas verkligen att det går över snart för jag längtar redan till nästa gång!

Så med detta summerar jag detta som en av de skönaste och bästa helgerna på länge. Full av ny energi inför nästa vecka. Underbart välbehövligt!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: