söndag 30 november 2014

Skördefest

Det inte var år jag har skördefest när det i princip är december och borde vara vinter. Det är förvisso bara november men ändock den sista denna månaden.

Jag har skjutit på det länge. Kanske i tron om att det skulle bli tjäle, frost och snö så jag skulle slippa undan det. Men icke.

Så idag åkte dahliorna upp och in på vinterförvaring i förrådet. Indras pion sattes i jorden. Potatisen (både mandelpotatis, king Edward och någon annan sort) plockades upp och så även jordärtsskockorna! Löken har legat på tork och är nu också på vinterförvaring och de sista rödbetorna plockades upp.

Jag skulle egentligen ha spelat squash men då Anna fick förhinder så slet jag så det både räckte och blev över i trädgården.

Jag fick även bakat lussebullar (i två versioner; original och med mandelmassa), fixat årets pepparkaksdeg och sen svängde jag ihop en laxpudding också när jag ändå var i farten.

Puh så mycket har jag inte gjort på en evighet!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: