torsdag 24 juni 2010

Premiärdopp

Ja inte för mig men väl för ungarna.
Jag doppade fötterna och det får räcka för idag. I och för sig hade jag nog nästan kunnat tänkt mig att bada för det var väääldigt varmt.

Vi var nere vid Kronobergs slottsruin tillsammans med Ida, Viggo och Iris och Ellen, Alice och Wilma, och ungarna hade så kul när det lekte i vattnet och grävde sand och plaskade. Vi var där i nästan tre timmar och när vi kom hem var det bara snabbt i med yoggi, macka, frukt och vatten, sen en snabb dusch och sen i säng med dem. De somnade på ett kick kan jag lova.

Jag har i alla fall hunnit med att förbereda morgondagens midsommardessert. Maränggrottor med jordgubbar och glass och en sås på nektariner och passionsfrukt. Men god damn vad gott det låter va? Jag blir sååååå sugen redan nu...

Dessutom har jag fått hjälp av Solveig att plantera ut mina tobaksblommor och nya luktärter då fågeljä* har pickat upp mina små plantor. Jag skulle kunna ta ett hagelgevär och skjuta ihjäl varenda skyldig fågel kan jag lova...

Sen unnade jag mig ett glas vin i kvällssolen och nu en snabb sväng vid datorn innan plikten kallar. Plikten som i hänga tvätt, röja i köket och packa inför morgondagen.

Men det är sååå härligt med sommar och sol. Jag älskar livet!!!

/Jenni

Inga kommentarer: