söndag 20 juni 2010

Söndag - Österlen

Imorse när vi vaknade, åt vi frukost och sen packade vi ihop oss igen, och styrde bilen österut. Mot härliga vackra underbara Österlen.

Vårt första stopp var Agdas Country Shop där jag köpte några kaffekoppar (ja ja, jag vet att vi har tusentals men de var sååå fina), hemlig present till Haväng, en blomkruka till mina pelargoner och två nallebjörnskrokar till ungarna.

Nästa stopp var för lunch och jag åt en väldigt god rödbetspaj med chevre och sallad till detta! Andreas åt stekt sil och potatis och ungarna fick köttbullar och potatis. Alla nöjda och glada.

Efter detta stannade vi på en liten gårdsbutik utanför Köpingebro. Där införskaffade jag gurka, vitlök, ägg och purjolök för knappt ingenting.

Sen vidare till Österlenchoklad där vi unnade oss varsin gräddbulle och några utsökta praliner... mmmmm....

Med två sockerkickade ungar hoppade vi in i bilen igen. Nu vidare mot Mandelmanns Trädgårdar där vi drack en snabb kopp kaffe i den otroliga trädgården... Helt galet hur fint man kan ha det. Vilken dröm alltså.

Nästa stopp var Stenshuvuds nationalpark där vi gick med barnen till toppen av berget. Vilken sagolik utsikt! Ungarna sprang upp och ner och hoppade från stenar och fick verkligen springa av sig efter några timmar i bilen.

Vidare till Kivik där vi tog en glass vid hamnen och barnen fick leka lite på lekplatsen innan vi körde hem till Kättilstorp igen.

Men vilken härlig dag. Strålande sol hela dagen och glada och pigga ungar och nöjda och belåtna föräldrar!

Mer sommar åt folket!

/Jenni

1 kommentar:

Evelina sa...

Låter som en toppen söndag!