söndag 6 juni 2010

Update

Då så, då ska vi se.
Var var jag någonstans... hmm... jag tror jag för enkelhetens skull gör en kort sammanfattning av veckan som varit:

Måndag: Jobbade. Åkte hem och ställde bilen för att i princip vända och cykla tillbaka till stan för att på på styrelsemöte. Därefter cyklade jag hem igen.

Tisdag: Jobbade. Åkte hem och packade min lilla citybag för att strax därefter bli upphämtad av Sven och Björn från jobbet. Därefter mötte vi upp Janne som körde oss upp till Västanå slott precis utanför Gränna. Där drack vi en snabb öl, därefter underbar tre-rätters middag tillsammans med andra kollegor från Eskilstuna och Göteborg. Till den goda maten serverades lika gott vin. Tror jag måste berätta om den goda maten också, för den var outstanding.

Till förrätt serverades det gravad lax med en örtkräm och en lins- och kikärtssallad. Till detta ett gott vitt vin. Till varmrätt var det stekt bleka (en torskfisk) med karl-johanrisotto och en sås på rosmarin bla. Och ett gott vitt vin till detta också. Sen en chokladtryffel med havstorsmousse och ett havrekex med ett utsökt dessertvin till. Mmmmmmmmmmm är allt jag kan säga.

Efter maten kaffe och avec i salongen, därefter ännu en öl och sen stupade jag isäng vid 01 ungefär.

Onsdag: Utbildning hela dagen om värmebehandling och ytbehandling samt High Performance Steel. Jajamän. Precis vad det låter som. Typ.
Vi fick även äta gott denna dag, till lunch serverades det nämligen en svamp- och grönsaksstrudel med selleripuré och grönsaker. Smaskens.
Efter kaffe och kaka på eftermiddagen bar det av hemåt igen. Väl hemma bytte jag kläder och sen ut i trädgården för att slita i fyra timmar innan jag stupade i säng igen. Jag fick i alla fall rensat ogräs, planterat och lite annat smått och gott så jag var mycket nöjd med den insatsen.

Torsdag: Jobbade igen. Därefter hem snabbt och ställde LOD:en för att åka direkt till banken i Alvesta för att se över våra miljoner (ha ha!). Vi fick även kollat upp pension, omskrivning av lån, placering i fonder, barnens pengar, spara i fonder till barnen, mm. En mycket effektiv timme hade vi hos Ingela på banken i alla fall. Med ungarna i släptåg tro det eller ej. Därefter tutade Janne, Björn och Andreas i bilen utanför och så var det iväg igen för min del. Denna gång åkte vi till Värnamo för att möta upp Anderstorps-kontoret och chefen. Vi bowlade en timme (jag fick banne mig två strikes!) och sen åt vi middag. Puh. Sen hem igen och väl hemma väntade mamma som kommit lite tidigare på kvällen.

Fredag: Jobbade så klart. Direkt efter jobbet iväg till Maxi för att möta upp mamma och storhandla inför helgen. Med resten av Växjö stad... Sen hem och grillade kött och lax och potatisknytten. Till detta lite god sås på messmör och sweet chili bla. Till efterrätt jordgubbar och kesella. Mums. Solveig var också med och åt middag och till jordgubbarna kom även Gunnel förbi.

Lördag: LEDIG! Men ingen ro och ingen vila. Vi åkte iväg vid halv tio till Gemla för att gå och fika på Gemla Station och med i släptåg hade vi även Irma. Väl i Gemla upptäckte vi att de öppnar elva först... så då tog vi och körde Ellandarundan light. Vi stannade till på Betongladan och shoppade lite. Sen vidare till Krulliga Hästen och tittade. Sen till Chokladboden. Och sen tillbaka till Gemla Station. Men det var en mycket trevlig runda och värt att vänta på fikat där. En jättestor räkmacka för 39:- och sen lite kaffe och chokladboll till det. Gott gott. Sen hem igen för att slita lite i trädgården ett par timmar. Sen kom Börje (Solveig och Gunnels bror) hit med sin gamla dator som vi har köpt. Vilken lycka. Äntligen en redig dator så jag kan blogga hej vilt! Efter en lyckad installation av denna, hoppade vi in i duschen och sen iväg. Igen. Men denna gång på cykel. Jag och Andreas cyklade till Hov till Daniel och Idas inflyttningsfest och det var mycket lyckat och många överraskningsmoment som förgyllde kvällen. Tyvärr fick Andreas migrän och Daniels pappa var så gullig och körde oss hem så vi slapp cykla i det tillståndet (och då tänker jag på Andreas faktiskt!) Väl hemma stupade vi i säng.

Söndag - dvs idag - var det upp och hoppa i arla morgon. Ut i trädgården och slet i ett par timmar. Sen iväg och hämtade cyklarna medan mamma passade ungarna. Sen hem och åt lunch och sen stack mamma tillbaka till Göteborg igen. När Indra vaknat stack vi iväg på en lång cykeltur. Vi var borta i två och en halv timme och tog en glasspaus på Teleborg också. När vi kom hem åt ungarna mat och nu sover de som små ljus. De var nog också slutkörda efter en intensiv helg... Jag har äntligen uppdaterat bloggen (som synes) och nu ska jag laga lite lunch till imorgon.

En film tänkte vi hinna med och se här ikväll också!

Over and out för ikväll.

/Jenni

3 kommentarer:

Evelina sa...

Oj vilken vecka... funderar på när det kan passa att jag tittar upp i sommar! :)

Jenni sa...

Jag fick precis en spontan och bra idé... vill du komma på lördag???? Då ska jag ha tjejfest nämligen. Jag vet att jag är sent ute men en chansning är ju aldrig fel!!!

Evelina sa...

Åh jag ska genast kolla upp om det kan funka! :)