måndag 2 januari 2012

Årssummering 2011

Summering av 2011
Jag kör en repris på förra årets (och även året innan det)årssummering!

Vad gjorde du 2011 som du aldrig gjort förut?
Läste en kurs samiska, alltså språket, och lyckades lära mig några ord och meningar. Sjukt imponerad av mig själv. Dock var det så krävande att jag inte skrev tentan, men jag lärde mig massor ändå och kan ju alltid ta upp studierna igen om andan faller på.


Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2012?
Jag har sjukt bra nyårslöften som jag inte ens försöker hålla. Men årets löfte är att disponera min tid optimalt! Vore ju skönt om det gick att hålla...


Fick någon i din närhet barn?
Vem föddes under 2011... Ebba (barnens första kusin)! Säkert många fler som jag just nu förträngt men många bebbar är det ju varje år. Roligt!


Dog någon i din närhet?
Närhet och närhet, men jag var i alla fall på en begravning :(
Det var Mai-Britts bror Olle som jag träffat ett par gånger, så ingen nära så, men ändå del av min familj som ingift i Andreas släkt.


Vilka länder besökte du?
Jag besökte Sverige kors och tvärs som vanligt. Sen hann jag även med en resa till Tjeckien via Österrike. Danmark gills väl knappt...

Vad skulle du vilja ha 2012 som du saknade 2011?
Bättre självdiciplin. Återkommer i år igen.


Vilket datum kommer du att minnas från 2011?
18 juni då jag hade tjejfest som numera är en återkommande tradition!

Vad var det största du åstadkom?
Jag klarade kursen i Organisation och Ledarskap som jag läste på våren på distans. Och att jag fick skörda massor med gott från mitt land!


Vad var ditt största misslyckande?
Måste väl vara då att jag inte orkade med kursen i samiska :( Men det är ju aldrig försent att fullfölja!

Vems beteende förtjänade att firas?
Alltid min fina Andreas! Han är fantastisk som står ut med mig som fru.


Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
En och annan idiot har fått mig att bli galen men det är inget värre än vanligt.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Bensin/diesel, mat och bilar. Tråkiga utgifter men nödvändiga.


Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexhalterad?
Malmöfestivalen! Vilken sjukt bra festival. Helt gratis och allt! I love!!!


Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2011?
Armand Mirpour med låter All for Sara - åh han är såååå fin!!!

Bästa filmer 2011?
Kyss Mig


Vad önskar du att du hade gjort mer av?

Stickat lite mer på min cape/kofta/sjal... den lär ju aldrig bli färdig med mina takter...


Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Inget alls.



Favorit-TV-program?
Jag såg Bonden detta år också men favoriten är Trädgårdsfredag och Så Mycket Bättre!


Vilken var den bästa boken du läste?
Titti Holmers "Lycka Nu" var mycket bra! Den kommer jag läsa om och om igen.


Vad gjorde du på din födelsedag?
Gud... det känns som en evighet sedan... minns det inte ens :( Då det var mitt i veckan så tror jag bara att vi åt god mat och firade mig helt enkelt. Däremot firade jag och Sofie våra födelesdagar genom att anordna lite grannmiddag hemma hos oss helgen efter! Det var mycket trevligt!


Hur skulle du beskriva din stil 2011?
Same old, dsv jeans och t-shirt typ.


Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Jag räknade till tio och hade några barnfria helger! Knepet som håller år efter år...


Vem saknar du?
Alltid min pappa. 11 år sedan nu...



Vem var den bästa nya personen du träffade?
Min yogalärare!



Lärde du dig något nytt under 2011?
Jag gick min första yoga-kurs och är nu helt hooked!



Vad vill du lära dig under 2012?
Jag har stora planer för mitt liv som har påbörjats genom den coaching jag får av Sara och längtar efter vardag och rutiner då jag ska lägga grunden för mitt nya planerade liv. Så med andra ord så ska jag lära mig att disponera min tid optimalt! Nyårslöftet...

/Jenni

Inga kommentarer: