måndag 2 januari 2012

Skåne januari 2012

De senaste åren har jag tillbringat första veckan i januari här nere i Skåne.
Det är alltid lika gott att vara nere lite längre och släppa alla måsten.

Andreas är hemma och jobbar och leker vardag medan jag förlänger frossardagarna och slappardagarna ytterligare några dagar. Här nere lever man lite i twilightzone och får göra lite som man vill. Alldeles underbart.

Jag, Isolde och Indra åkte tåget ner i morse och Lillan hämtade oss på tåget. Sen åkte vi och handlade lite på Maxi innan vi åkte hem och åt lunch. Lite fisk, ris, majs och sås à la Marie Pauly. Gott gott. Sen har vi inte gjort någonting alls vettigt. Och det har varit helt ljuvligt.

Nu sover ungarna sedan en timme drygt och snart är det min tur. Jag sover mycket och länge dessa dagarna och det är som att ladda batterierna för ett helt år.

2012 nu är jag redo!

/Jenni

Inga kommentarer: