söndag 15 januari 2012

Helgsummering

Vi har varit hemma denna helgen och det har varit så skönt.
Faktiskt.

Jag som en rastlös själ, kan ju ibland älska att flyga och fara land och rike runt, men nu har det varit lite mycket av den varan så jag kände att detta var välbehövligt.

I lördags var Indra på simskola för första gången med Andreas och det hade gått bra. Under dagen fixade vi och donade här hemma och jag fick äntligen rensat min garderob bland annat. Lite senare på dagen åkte Indra på kalas till Oliver och där var flera kompisar från dagis som hon busade med. På eftermiddagen gick jag ut och gick med Sofie och sen åt vi smarrig lasagne och jag tog mig ett bad. En härlig lördag kort och gott.

Idag började jag med att matplanera för nästa vecka och sedan ta en tur till Maxi och fylla på kylen och skafferiet. Sedan tog vi tag i projekt städa kylen som nu äntligen är gjort. Så skönt att få det ur världen. I eftermiddags var det så dags för kalas igen. Denna gång Lucas som fyllt fem år. Det var alla granntjejerna med ungar som samlades där och det var trevlig att träffas igen då det var ett tag sedan. Ungarna lekte och hittade skatter så de var nöjda de också.

Nu ikväll har jag varit på min härliga yoga. Längtar som alltid redan till nästa vecka. Funderar på om det är realistiskt att försöka mig på att yoga en dag i veckan här hemma... ska fundera lite till och så får vi se hur jag får till det. Jag ska ju försöka träna lite mer planerat nu och då går det ju att lägga ett yogapass någon dag kanske. Vi får se.

Nu ska jag ta ett litet ryck i tvättstugan, förbereda för morgondagen och sen lägga mig och läsa.

Gud vad jag älskar söndagar!!!

/Jenni

Inga kommentarer: