tisdag 18 september 2012

Snett bäcken

Efter tips från en kollega bokade jag in mig hos en sjukgymnast på Idrottskliniken för att få ett utlåtande om min pensionärshöft. Well det kunde ju varit värre men också betydligt trevligare; ett snett obalanserat bäcken som icke ska springas med :(

Hon knäckte till mitt bäcken och vred, drog och böjde på mig åt alla håll och kanter så nu tror jag minsann att det redan känns lite bättre. Eller så är det den berömda viljan som kan försätta berg, aka placeboeffekten... Men hur som helst tycker jag mig ana mirakel!

Det sneda bäckenet är också mest troligen orsaken till både höften OCH hälsporren! Vem hade kunnat gissa det? Och anledningen till att det är snett är mest troligen två förlossningar. Och just att springa kan göra att det blir påtagligt som i mitt fall.

Sjukt impad och nöjd med mitt besök och fram till återbesöket om tre veckor blir det promenader, cykling, styrketräning och stretcha mycket!

Kronan på verket är ju förkylningen och just nu är jag tacksam och glad att min kropp är smartare än mitt intellekt för nu gäller bara vila tills detta är ute ur systemet!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: