torsdag 3 november 2011

Bankbesök mm

Jag, Isolde och Indra åkte till vår bank i Alvesta idag efter jobbet.
Först tömde vi vår spargris och satte in alla pengarna på kontot.
Därefter gick vi ner i bankvalvet och hämtade hem mitt pass så jag kan åka till Tjeckien om ett par veckor.
Och sedan gick vi in och sa hej till världens bästa bankkvinna Ingela!

Sen var besöket till ända.

Då gick vi till Systembolaget ett par dörrar bort. Där köpte jag lite vin till helgen och så passade jag på att spana på glöggen som redan börjats säljas.

Sen postade vi ett brev medan ett långt godståg dundrade förbi. Det var väldigt spännande tyckte barnen i alla fall.

Och slutligen tittade vi in på Maries Önskedröm där jag hittade massor med fint. Som jag inte köpte.

På vägen hem stannade vi till på Mickis Leksaker i Gemla och fick köpt lite smått och gott. Bland annat en present till Indras kompis Klara som fyller år i december. Så nu är vi rustade för höstens kalas!

Lite middag och bolibompa och sen i säng med barnen.
En maskin tvätt, lite bädda rent och en dusch och sen i säng med mig.

Det var denna dagen det...

/Jenni

1 kommentar:

Mika sa...

Å, jag älskar med de långa godstågen. Jag vill att Helge och jag ska ta en fikakorg och två brassestolar och sätta oss vi station i Alvesta och titta på dem. Helge tycker att sådant är töntigt :( Så jag får vara utan.. ;)