måndag 28 november 2011

Strömlös

Igår vid 22 gick strömmen och det blev helt jädra kolsvart.
Och då menar jag verkligen svart. Man såg INGENTING! Vi lyckades rota fram en ficklampa och sen fram med lite ljus och så fick vi lite ljus i alla fall. Vi kunde borsta tänderna men det var typ det enda då vattnet inte heller fungerar utan ström :(

I morse hoppades jag in i det sista att strömmen skulle ha kommit tillbaka, men icke. Den lyste med sin frånvaro och Andreas fick åka till jobbet utan att något hänt. Som tur är så kom den tillbaka vid 15-tiden idag så vi slapp ta projekt flytta mat från frysen och kylen runt halva Växjö och jag slapp projekt sova någon annanstans med två ungar i släptåg. Skönt.

Efter jobbet åkte vi till Sofie på middag - pasta med smaskig pastasås och grönsaker. Ungarna lekte som vanligt och vi kunde planera och prata lite vilket alltid är lika trevligt.

När vi kom hem stupade ungarna i säng och jag tog ett ryck i gästrummet. Sakta men säkert kommer saker på plats och det blir finare och finare här inne.

Nu är jag dödstrött och ska stupa i säng jag också :)

/Jenni

Inga kommentarer: