torsdag 7 februari 2013

Knäckt rygg

Var hos min sjukgymnast idag och hon konstaterade, liksom jag, att min häl inte blir bättre. Dessutom hade jag fått ont i ryggen. Min rygg är ju ett känsligt kapitel med både ryggskott och annat skit i bagaget.

En för mjuk säng - ledsen rygg.
Sitta för länge - en ledsen rygg.
Stå för länge - en ledsen rygg.

Ja ni fattar. Det ska inte mycket till för att min rygg säger ifrån. Med besked.

Så jag fick en tid till en naprapat - Joakim - redan idag. Och gick dit. Tänk att jag betalade 500:- för att stå i underkläderna, få ryggen mörbultad, ligga i konstiga vinklar, fortfarande i underkläderna, med honom ovanpå mig samtliga som han diskuterar barndom och dialekter. Och en massa vridningar och tryckningar så det knakade i hela ryggen.

Och nu ligger jag som en slagen hjälte och tycker synd om mig själv. Och är nöjd med mig själv. För förhoppningsvis så är detta början på en ny stark och pålitlig rygg som stöttar istället för tvärtom...

Och imorgon... Min födelsedag!!!!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: