onsdag 3 augusti 2011

Blåbärspaj

Jag blev sugen på lite gott så här på lill-lördagen och allt, och då nya livet inte ger utrymme för socker i stora mängder så sökte jag på nätet efter ett recept som kunde tänkas passa.

Och vilken tur att jag då hittade detta (som jag konfigurerat lite efter tycke och smak):

Lite nyttigare blåbärspaj
6 port

Ingredienser:
Massor med blåbär så det täcker en pajform
0,5 dl fruktsocker
½ dl krossade linfrön
1 dl havregryn
½ dl kruskakli
1 dl solroskärnor
1 dl kokosflingor
1 dl fullkornsdinkelmjöl
100-125 g smör


Gör så här:
Smörj en pajform.

Lägg blåbären i formen.

Blanda allt det torra och sen i med smöret. Blanda väl. Fördela massan över blåbären.

In i ugnen 225 grader i ca 20 minuter.

Servera med turkisk yoghurt eller kesella. Om man vill ha det lite sött ändå, kan man blanda i lite vaniljsocker.

Lycka till!

Om fem minuter är min paj klar!

/Jenni

Inga kommentarer: