måndag 1 augusti 2011

Första dagen - upphöjt till två... eller tre?

Idag var det så dags att börja jobba och det blev en fin dag.

Mjuk och lugn start utan större händelser, dock glömde jag nästan (men verkligen bara nästan, hallå jag är ju minnesnörd) bort mitt lösenord till datorn. Men förutom detta så några trevliga samtal med trevliga kunder och god lunch och en härlig promenad efter det i solskenet.

Men idag är också en första dagen när det gäller något annat. Jag har nämligen hux flux bestämt mig för att skippa kaffet som jag gladeligen annars bälgar i mig på jobbet. Så idag drack jag inget kaffe! Utan bara vatten. Imorgon ska jag lyxa till det med rött te och örtte! För det är ju koffeinet jag vill undvika och det finns ju inte i rött te som är min favvvvo!!!

Sedan så är ju tanken också att jag ska skippa sockret igen. Men detta är ju liksom old news, bara det att jag flippade rätt ut innan sommaren och över hela semestern. Men nu är det back in business och inget socker what so ever. Det brukar ju inte vara så svårt när jag väl bestämt mig, vet jag ju av egen erfarenhet från två tillfällen varav det senaste var jan-april. Sen kom maj och det söta!

Så det är liksom första dagen, första dagen, första dagen! Och det är en härlig känsla!

/Jenni

Inga kommentarer: