söndag 14 augusti 2011

Helg ljuva helg

I fredags kväll kom finbesöket från Lomma; Martin, Ulrika och lilla Elvira.
Det var premiär i Kättilstorp för fröken Elvira och premiär för sommarbesök för herrn och frun.

På lördagen åkte vi in till Alvesta Marknad och strosade lite. Vi stannade till på Micki Leksaker i Gemla på vägen dit och vi köpte en superfin Pippimatta till ungarnas rum, samt Kling & Klang och Prusiluskan till tjejerna. De blev sååå glada. På marknaden fyndade jag ett mjukt ljuvligt mohairgarn för endast 25:-/nystan och jag har en liten fundering på vad jag ska ha det till också!

På kvällen grillade vi och drack vin! Precis som vi gjort hela sommaren känns det som. Jag syndade även med lite godis, men mitt sockerstopp är ju inte igång på 100% utan endast en liten smygstart som sagt. Kaffet har jag skippat helt och det går hur bra som helst. Tänker inte på det längre ens...

Idag gick vi en promenad ner till sjön och hem igen så vi alla fick lite luft. Sedan tog vi en tur till Gemla Station där vi fikade räkmackor! Som alltid lika goda och som alltid lika prisvärda. Efter Gemla åkte gästerna hemåt och vi körde hem till oss.

Jag skördade alla mina röda och svarta vinbär och just nu ligger de för styckfrysning. Jag har även skördat kruspersiljan och bladpersiljan och lagt in i frysen. Äpplen ligger på vänt för att kokas mos eller saft. Har inte bestämt mig ännu. Plommonen börjar bli mogna och de är ljuvliga!

Efter ungarna fått sitt bad, som var välbehövligt vill jag lova, stack jag ut på en liten promenad/joggingrunda. Det gick över förväntan. Jag börjar känna att det här kan vara the shit. Jag får tillbaka samma goda vibbar som jag hade back in the good old days så det bådar gott för framtiden. Jag tog samma runda som sist och sprang varannan låt.

Väl hemma var det matlagning på agendan och det blev en räkgryta med äpple och curry. Mycket god och nu har jag tre luncher räddade plus två portioner räkgryta att slänga i frysen!

Lite spikmatta och avslappning, sedan en dusch, och nu är jag som en ny människa!

Bara till hoppa ner i den renbäddade sängen och plugga lite innan en ny härlig vecka väntar bortom den ljuvliga nattsömnen! Dagis för ungarna imorgon också!

/Jenni

Inga kommentarer: