onsdag 7 juli 2010

Jenni Ahlgren i ett nötskal

När jag får för mig någonting som verkar roligt eller som jag bara ska göra, då finns det ingen ände i hur mycket jag anstränger mig för att nå målet.

Idag har jag ett lysande exempel. Eftersom Andreas är borta med barnen nu på eftermiddagen/kvällen så tänkte jag att då kan jag passa på att cykla en sväng efter jobbet. I samma veva kom det hem en karta med posten som jag beställt. En karta över cykelvägar i Växjö och även Växjö Runt. Så då blev jag sååå sugen på att cykla Växjö runt och tänkte att det är ju lätt fixat. Så efter jobbet hoppade jag på cykeln och cyklade, och cyklade och cyklade och cyklade.... och 2 1/2 timme senare är jag hemma och då fick jag lägga mig ner på en solstol och dö en stund för jag var precis hur trött som helst. Fem mil närmre har jag avverkat idag (först till jobbet 8 km och sen rundan från jobbet och hem som kan vara lite drygt fyra mil..).

Är jag sjuk i huvudet eller vad är det för fel på mig?

Det konstiga är att jag inte har ont någonstans där man kunde gissa att man skulle få ont, utan istället har jag skitont i vänster axel. Jag måste nog lägga mig i badet och mjuka upp musklerna lite.

Imorgon undrar jag om jag pallar cykla till jobbet. Det återstår att se.

/Jenni

3 kommentarer:

Evelina sa...

Jenni... you crazy! :)

Jenni sa...

Minst sagt crazy Evelina!

Jenni sa...

Minst sagt crazy Evelina!