måndag 12 juli 2010

Middag och cykeltur

Idag hade vi bjudit hem Hallberg och hans tjej Kristina. Mycket trevligt och vi konstaterade att det var två (!!!) år sen sist. Ha ha ha, det måste ju vara rekord.
Vi grillade i alla fall och åt god mat och sen avslutade vi med min favorit just nu; kolapajen.

Efter maten skulle jag (under våldsamma protester från mig själv) motvilligt börja röja upp och då sa min underbara fina man att ta du och cykla istället en tur, så jag cyklade upp till Gunnel och släpade med henne på en ny runda. Fast egentligen är det Gunnel som släpar med mig, för hon kan vägarna så hon tar täten liksom.

Idag cyklade vi genom skogsvägarna till Torpa och där tog vi även en saftpaus hos ett par bekanta till Gunnel, vilket var mycket trevligt. Vi cyklade hem över en rullstensås vilken jag inte ens visste fanns! Helt sagolik utsikt och en nästan magisk miljö. Dit måste jag ta med Andreas och barnen!

Nu är jag hemma igen och svettig och klibbig efter en dag i tryckande hetta.

Nu en svalkande dusch och sen isäng!

/Jenni

Inga kommentarer: