onsdag 14 juli 2010

Playdate och cykeltur

Idag efter jobbet (ja jobb och jobb, det är så lugnt att jag mest läst tidningar och surfat men ändå) åkte jag till Sofie, Lucas och Max och mötte upp Hanna, Anton, Jenny, William, Nelly, Maria och Wilmer för en hederlig gammal playdate.

Underbart väder och barnen hoppade studsmatta, lekte i sandlådan och fikade i kojan medan vi vuxna pratade och fikade lite vi också. Jag var kvar längst, men kom också sist, och sen var det hem en snabb vända och ge ungarna mat och röja lite i köket innan jag hoppade på cykeln och cyklade hem till Sofie (igen) för att tillsammans cykla en runda.

Vi körde småvägar över till Rockatorp, sen vidare till Kyletorp där vi försökte leta oss ut, utan större framgång så vi fick vända och då körde vi upp till 23:an där vi svängde vänster parallellt med 23:an förbi Marklanda Gård typ, över Rockatorp Golfbana och sen förbi Vallstugan och slutligen hem igen. En härlig runda men när jag kom hem var jag väldigt svettig och klibbig och det var otroligt skönt med en dusch kan jag lova.

Nu lite väl värd bloggtid. Sen sängen.
Imorgon sista dagen innan semestern! Yippie!!! Jag ska baka en kolapaj på arbetstid och bjuda Sven och Björn och sen är det två veckors ledigt som väntar mig. Vilken lyx och lax!

/Jenni

Inga kommentarer: