söndag 21 november 2010

Långhelg i Skåne

I torsdags efter jobbet åkte jag raka vägen till Skåne med båda ungarna i släptgåg.
Väl framme på destinationen, som var Furulund, försökte jag få barnen att sova, vilket var lönlöst då de sovit nästan hela vägen ner, ha ha, så istället fick de vara uppe och titta på film och vara med på inredningspartyt som jag gästade hos finaste Camilla.

På fredagen var jag inom mitt gamla jobb på lite frukost med Camilla och fick en fin present som avtackning - en Ulrika Hydman vas (kanske hon heter...?) och det var skoj att träffa gamla kollegor.

Vidare på fredagen så hann jag och Lillan med ett besök på Ikea samt hann jag med ett besk hos Chrille och Gigi i deras nya gamla hus i Alberta. På kvällen tittade jag på Idol och sen stupade jag isäng...

På lördagen åkte jag, Lillan och barnen till Jägersro och skulle gå på någon slags julaktivitet, men då de skulle ha 100:- i inträde/person så struntade vi i det och nöjde oss med glögg och pepparkaka som de bjöd på. Sen ett snabbt besök på Maxi och sen hem till Klagshamn igen och sen kom Camilla förbi på lite eftermiddagsmys med barnen.

På kvällen åkte jag och Camilla in till stan och mötte upp Ulf & Joakim på "På Besök" och åt middag. Jag åt räk- och kräfttoast till förrätt och vegetariska grillbiffar med rotfrukter och örtaioli till varmrätt... mumma! Sen en snabbis förbi U & J nya lägenhet som var superfin och där hann vi även med en kopp kaffe, innan vi gick hem till Spettan & Rolands nya lägenhet som också var jättefin. Där bjöds det på snacks och bål mm och det var en mycket trevlig liten tillställning och jag var hemma igen vid 00 och stupade i säng.

Idag kom Stoffe & Martina förbi ett par timmar innan vi åkte hem till Johan och Sunna för att se deras nya lägenhet. Eller det är ju Sunnas gamla lägenhet som Johan flyttat in i. Det var så trevligt och vi fick se bilder från deras NY-resa (med Island på vägen) och de bjöd på nybakade muffin och kaffe!!!

Sen styrde jag bästa bilen mot Kättilstorps mörka skogar och nu är jag hemma!

Härlig känsla!
Borta bra men hemma trots allt underbart...

/Jenni

2 kommentarer:

madde_misiu sa...

Tänkte gnälla på varför du inte ville svänga förbi oss i Staffanstorp.Men jag låter bli.Här vart det full rulle
Puss på dig

Jenni sa...

Madde, faktum är att jag tänkte på dig på min väg till Alberta (som ju ligger utanför Staffanstorp) men är du hemma efter nyår så är jag på väg ner då igen med ungarna i släptåg och kommer gärna förbi på en kaffe!
Kram kram