onsdag 3 november 2010

Ute i god tid

Förra året, jag skulle tro att det var ungefär vid den här tiden på året, såg jag av en händelse en annons i Nettos reklamblad. Vi handlar aldrig på Netto så det var ju rena rama turen att jag såg det här som ni förstår.

Det de annonserade var nämligen dockskåpsmöbler! Förra året var Isolde endast 2 1/2 år och Indra bara 1 år så det kändes inte lägligt på något sätt att ge dem dockskåpsmöbler. Dessutom så är ju själva dockskåpet inte riktigt färdigt ännu heller. Jag har köpt en kvadratisk bokhylla från Ikea, en sån där med fyra exakt lika stora rutor, i vitt, och tapetserat "väggarna" i olika färger. Kvarstår gör bara att sätta på baksidan som Andreas ska såga till ur en plywoodskiva eller vad det är. Den ska jag sen tapetsera med fondväggar och sen är det klart! Kanske att jag bemödar mig att lägga golv också. Det får vi se.

Hur som helst så köpte jag på mig ett litet lager som ligger här hemma och väntar på den rätta stunden... kanske till jul, kanske till Isoldes fyraårsdag i Maj osv. Och så igår när jag bläddrade sedvanligt i reklamhögen (jag älskar reklam by the way) så ser jag att de banne mig tagit in dockskåpsmöbler på Netto igen!!! Så jag var ju bara tvungen att åka dit igår efter jobbet och handla. Däremot var jag ju inte tillräckligt smart att kolla innan vad vi hade hemma för det trodde jag ju att jag hade full koll på. Eller inte... Så hem kom jag så klart med en dublett som jag åkte och bytte idag. Så snart har jag nog ett komplett dockskåp till ungarna och det är bara den rätta tidpunkten som ska infinna sig. Inte för att de kommer få allt på samma gång, absolut inte, men något då och då liksom.

Summa sumarum, så är jag ju med andra ord ute i vääääldigt god tid när det gäller vissa saker, men för det mesta är det kniven mot strupen för att jag ska få någonting gjort överhuvudtaget!

Jenni

Inga kommentarer: