tisdag 30 november 2010

Tjejsnack, brysselkål och godkänt!

Igår invigde jag min spark för i år.
Jag fick bästa grannen Solveigs gamla spark (som var hennes mammas en gång i tiden) förra vintern och trots sin ålder (på sparken alltså) så går det att glida fram på vägarna. Helt perfekt eftersom de inte sandar direkt här på landet. Jag sparkade bort till andra grannen Annika och betalade för lotter etc som vi fixat genom henne.

Efter lite middag åkte jag sen hem till Jenny tillsammans med Ingela för lite te och tjejsnack till sena timmen. Jag var hemma strax innan 24 och stupade i säng.

Idag pratade jag med en kund, Eva, som tipsade mig om hur man kan tillaga brysselkål och eftersom jag är vääääldigt skeptisk så tänkte jag att jag banne mig måste prova, så sagt och gjort. Jag gick ner på City Gross, inhandlade brysselkål, och efter jobbet tillagade jag dem enligt konstens alla regler.

Och hör och häpna... det var GOTT! Jag fräste vitlök och röd chili i lite olja/smör, sen ner med brysselkålen, saltade lite och på med lite rosmarin. Sen på slutet rev jag lite parmesanost på och oj oj oj vilken smakupplevelse!

Till detta gjorde jag lite rotfruktsrösti som blev väldigt god men väldigt osammanhängande.

Som grädde på moset, fick vi tillbaka vår senast inlämning - GODKÄND!!!

Hurra för mig!

/Jenni

Inga kommentarer: