söndag 31 juli 2011

Sista dagen på semestern

Idag är sista dagen på semestern. Ja nästan i alla fall, för jag ska ju tjuva till mig en vecka till för att åka ner till Malmö och springa på Malmöfestivalen också. Vecka 34 är jag således också ledig!

Men idag är i alla fall sista dagen på denna ledighet och den har varit fylld till max som väntat. Jag började med att ta med ungarna hem till Sofie och barnen för lite socialt samkväm. Vi solade och ungarna lekte. Sedan bjöd de på lunch och därefter åkte vi hem för att hämta upp Andreas för att åka vidare till nästa sociala umgänge, nämligen barnens nya lilla söta kusin Ebba. Daniel och Lina fick till slut sin lilla skrutt och idag var första dagen vi fick se henne! Hon bara sov och sov så det var inte mycket vi fick se, men det lilla vi såg så var hon så söt.

Vidare förbi Maxi för att köpa lite jordgubbar, bananer och falukorv. En salig blandning men vad gör det. Jag köpte hem fyra liter jordgubbar för att frysa in inför hösten och vintern då det brukar vara gött att ha lite i frysen. Väl hemma gick jag och ungarna ut och plockade hallon i skogen. En halv burk fick jag ihop i alla fall, så det täckte nästan en plåt som nu ligger för styckfrysning i frysen. Sedan skördade jag lite persilja som åkte in i frysen, lite sockerärtor som vi knaprade på, morötter och en liten fin rödbeta! Det är så lyxigt att ha så mycket gott ätbart i sitt eget land. Några potatisar åkte också upp! Fina var de dessutom!!!

Sedan middag, lite mer tvätt, bloggtid, nu en dusch och sedan lite läsning i sängen innan det är dags att sova så jag är pigg och utvilad imorgon när jobbet väntar! Och jag längtar!!! Jag älskar ju mitt jobb så det ska bli så himla roligt att komma tillbaka och få prata med alla kunder och kollegor!

/Jenni

Inga kommentarer: