söndag 11 december 2011

Göteborg

I torsdag efter jobbet åkte vi till Göteborg och Sankt Jörgen Spa. Helt underbart härligt hotell med jättefina rum! Jag, Sven och Krister hade lite möte över ett par glas vin och sen var det middag med hela Norden representerade; Sverige, Norge, Danmark och Finland, och vi hade nästan bokat hela hotellet. Totalt 75 personer som minglade och hade trevligt.

Jättegod mat, gott vin och många nya trevliga bekantskaper.
Gick dock och lade mig liiiite för sent. 02.30 för att vara exakt.

Och vid 07 på fredagen var det upp och hoppa, en snabb dusch, sen frukost och sen konferens fram till lunch och sen studiebesök på Volvo Personbilar (museumet och fabriken) och sen tillbaka till hotellet. Då hade vi ledig tid för spa och vi hann med både bad i poolen, bastu och sen ett yogapass på det. Sen upp och på med fin-stassen och sen ner på fin-middag i restaurangen igen. Jättegod mat och alla var så uppklädda och fina. Sen var det disco ordnat åt oss och alla dansade och hade superkul. Ända fram till 02.30 igen.

Så på lördagen vid 07 var jag något sliten måste jag ju erkänna. Men det var bara upp och hoppa och upprepa gårdagens procedur. Men vi avslutade vid lunch och sen åkte jag in till stan till finaste Parla. Vi gick en sväng på stan och sen hem och drack glögg och fikade. Sen gick vi och köpte mat på en vegetarisk restaurang som vi mumsade på framför tv:n. Vi var båda ganska trötta så vi somnade i varsin ända av soffan :) Sen gick vi och lade oss. Så himla mysig dag i alla fall.

Idag söndag sov vi länge och sen åt vi frulle framför tv:n. Hur mysigt som helst. Sen gick vi en tur och shoppade på Haga Nygata och jag fick köpt present till Joakim, julklapp till julklappsleken, ett par otroligt fina keramik-koppar till oss och lite annat smått och gott. Vi avslutade med lunch hos Maria innan mitt tåg gick hemåt igen.

Jag sprang på Pelle & Bibbi på stationen i Göteborg vilket är helt otroligt. Jag visste inte ens att de varit i stan samtidigt som jag, och sen att vi sprang på varandra bland alla människor. Helt otroligt. Jag hade en skön resa hem med en bra bok och massa bra musik. Kunde inte bli så mycket bättre faktiskt!

Så nu är jag hemma och det är också väldigt skönt. Blir nog en tidig kväll så jag orkar med en ny vecka i full fart!

/Jenni

Inga kommentarer: