tisdag 20 december 2011

Sjukrapport

Kände på tåget till Malmö i fredags att jag började bli lite täppt i näsan.
Tänkte dock inte mer på det utan vaknade på lördagen och var trött, och täppt, men inte värre än så, så då åkte vi på julmarknad och träffade hela familjen Pauly.

När vi kom tillbaka till Annikas lägenhet var jag helt plötsligt helt slut och gick och lade mig och sov. I två timmar! När jag sedan vaknade hade jag feber och var helt färdig. Men då jag hade en 40-årsfest att gå på, var det bara att trycka i sig en ipren, ta en liten drink och lite glögg medan sminket åkte på. Sen gick jag till festen som bara var ett stenkast bort och ändå kom jag fram helt svettig och slut och fick stå ute i kylan och svalka mig länge men var ändå helt kallsvettig och trött.

Åt dock middag, som visade sig vara en bröllopsmiddag (finaste Ulf & Joakim är numera ett gift par med namnet Danell) och hängde med på lekarna som anordnats och drack ändå ett par glas vin. När klockan närmade sig halv ett så var det dock till ända. Då orkade jag inte mer och gick hem till Annika igen.

Sov ända till 12 på söndagen och var då helt färdigt. Vilade resten av dagen hos Annika innan tåget gick vid 16.30. Frös och snorade hela vägen hem och väl hemma stupade jag i säng och sov till 8 dagen därpå.

Gårdagen tillbringade jag i liggande läge i soffan. Jag såg på en massa inspelade tv-program och varvade det hela med att sova lite. Sen stupade jag ändå i säng vid 20-tiden och sov till 8 i morse igen.

Även denna dagen har jag tillbringat i soffan men idag har jag suttit upp emellanåt. Och hållt mig vaken. Dock är jag helt slut och det trycker över tinningarna och pannan. Inte vet jag om det är bihålorna som spökar eller vad det är, men drygt är det.

Jag får väl slå en pling till vårdcentralen imorgon för att kolla vad de säger och om jag inte känner mig akut sämre så kanske kanske jag kan jobba åtminstone en dag, dvs torsdag. För på fredag är vi lediga...

Nu är det snart läggdax igen. Blir långa dagar. Men ändå korta dagar.

Måtte jag bli frisk snart!

/Jenni

Inga kommentarer: