måndag 11 juli 2011

Festligheter och shopping

I lördags var jag på födelsedagsfest hos Ulf och temat i år var "Hots for dots" dvs prickigt och oh la la vad prickigt det var.

Det var så roligt att träffa alla gamla fina vänner från förr och konstatera att allt är sig likt även om jag inte bor kvar. Jag var dock tvungen att smita hem tidigare då barnvakten, Lillan, skulle gå och sova, men lika kul hade jag för det.

På lördagen på dagen var vi på loppis och jag fyndade en ny stekpanna (Tefal från en återförsäljare) och en prima radio som nu spelas för fullt på i köket. Sedan tog vi en tur till Sjöräddningens dag i Höllviken och tittade på helikopter och båtar mm samt tryckte i oss en glass. Vi hann även med lite lek hos grannbarnen till ungarnas förtjusning.

Igår söndag tog vi oss en tur till Hönan Agda och jag köpte mig en tekanna som jag invigt nu ikväll. Jag fick fyra fina sköra tunna antika tekoppar från Lillan som passar utmärkt till nya kannan som har lite gammal touch. Jag köpte även en trälåda som jag ska förvara mina fröer i tänkte jag. Den var riktigt fin. Sen lite annat smått plock som vanligt.

På eftermiddagen körde jag hem till Camilla och Mats och slappade lite i solen medan ungarna lekte för fullt. Sedan grillade vi och efter det styrde jag bilen hemåt igen.

Och visst är det härligt att komma hem. Det är ju trots allt mitt fina älskade hus och min fina älskling som finns här och det är ju alltid bäst, även om Skåne har en stor plats i mitt hjärta. Men jag åker ju snart ner igen, Malmöfestivalen here I come!

/Jenni

Inga kommentarer: