onsdag 13 juli 2011

Shopping, bakning, matlagning och socialt så det står härliga till!

Jag började tisdagen med att åka och shoppa med Sofie. Hon hade hittat en annons att en tygaffär hade 70% på allt då de gått i konkurs, så vi åkte dit och shoppade massor. Jag köpte ett grönt snyggt skinnliknande tyg som ska användas till en pall som ska byggas på sikt. Sedan lite tyg till en julduk, tyg till kuddfodral, tyg till förkläden, lite knappar, band och ett måttband. Härliga tider!

Sedan vidare till Maxi och matshopping. Jag handlade lite inför resan och lite annat smått och gott.

Väl hemma blev det akut brödbak då vi väntade gäster. Sedan lite städning och röjning inför gästernas ankomst och så äntligen kom sedan Robban, Sara, Moa och Teo, till ungarnas förtjusning. Vi fikade nybakat bröd med massa gott pålägg.

När de åkt hem så var det på nästa projekt, nämligen middag till vår middagsgäst Jenny. Jag gjorde fläskpannkaka till Isolde (och till dagens lunch) och laxlasagne till oss andra. Sedan kom Jenny och vi åt den smarriga maten.

När ungarna var i säng så gjorde jag en blåbärspaj som jag och Jenny njöt av till en kopp te i nya kannan och nya kopparna. Mumma! Sedan fick vi stickat en hel del och det är så skönt att det går framåt.

Sedan avslutade jag kvällen med blåbärsresning och styckfrysning av de sista bären. Nu är frysen full av bär som räcker hela hösten och vintern förhoppningsvis!

/Jenni

Inga kommentarer: