söndag 3 oktober 2010

Helgbestyr

I fredags efter jobbet så kände jag inte för att åka hem då Andreas ändå jobbade, så jag och barnen åkte hem till Irma på lite spontant besök. Vi skulle bara stanna en stund hade vi tänkt. Hon bjöd så klart på kaffe och fika och det tackade ju ingen av oss nej till och när vi fikat klart säger Indra att hon vill kissa.

Då tror ju jag att hon har blöja på sig men nej då. Det har hon så klart inte. Och kissat har hon redan... och inga rena kläder har jag med och inga blöjor ingenting... så istället för att stanna en kort stund så blev vi kvar tills Andreas slutade vid sex. Då kom han också dit med blöjor och kläder och sen beställde vi pizza och åt när vi ändå var på vift.

Så kan det gå när inte blöjan är på!

I går lördag var vi ute och grejade på förmiddagen. Andreas fixade till vedstället. Ungarna cyklade och lekte. Jag rensade lite ogräs i landet och skördade de sista morötterna och palsternackorna. Sen var vi på Mora Träsk och på kvällen åt vi gooood mat och åt lite godis framför en fin film; The whale and the squid.

Idag hade vi handlat ytterbelysning till garaget och storhandlat innan klockan var 10! Så effektiv kan man vara ibland. Andreas har burit in all ved i förrådet, jag har rensat undan sommarskor, tagit fram vinterskor, provat overaller och jackor på ungarna så nu är vi redo för höst och vinter!

Fick lagat lite god mat idag igen och nu ikväll har jag pluggat lite. Men snart, snart, ska vi se film igen! Vilket mys!

/Jenni

Inga kommentarer: