måndag 4 oktober 2010

Lökfest

Idag fick jag mina hett efterlängtade lökar.
Lökar undrar ni..?
Jo, jag har beställt massor av fina tulpanlökar som ska ner nu så jag kan njuta till våren när de tittar upp!

Vilken lycka!

Tänk när snön börjar smälta undan och man kan se de små gröna knopparna sakta masa sig upp mot solen... Då är det nära! Nära till sol, sommar och varma kvällar.

Nu är det kallt, mörkt, blåsigt, grått och ruggigt. Men faktum är att det är ganska bra det också. Fast på ett annat sätt.

Nu äntligen får vi elda i öppna spisen, ligga under världens gosigaste filt i soffan och titta på allt skräp på tv, dricka te med mjölk, gå och lägga sig jättetidigt för det är ju så mörkt.. ja det är ganska härligt det också.

/Jenni

5 kommentarer:

Evelina sa...

Du kära Jenni... så kan man bara göra om man har ett hus som inte behöver renoveras eller en trädgård som skriker efter attention! :)

madde_misiu sa...

Ja våran trädgård vill oxå ha uppmärksamhet.
Har haft mygginvasion i ett par veckor men nu börjar det skingra sig...
Men fina tulpaner kan man ju inte få nog av så kanske man skulle handla det idag ;0P
Hoppas allt annars e bra.
Får mitt första buzzador paket i veckan tror jag...hihi

Jenni sa...

Evelina - jag skrev bara att man KAN om man vill. Men jag har inte heller tid för jag måste plugga, ta hand om barn, laga mat, sitta i styrelsen, tvätta, ta hand om trädgården, baka, sticka.. ja listan är lång. Men det är gött att veta att man kan om man vill..

Madde, tulpaner is the shit! Åk och handla på en gång!
Så roligt att du ska få buzza. Vad blir det då?

Evelina sa...

Jag vill men jag kan inte :)

madde_misiu sa...

Det bidde bambino nappar i ny design av Karin Mannerstål.
Spännande...