söndag 17 oktober 2010

Slapp söndag med slit

Det började som en slapp söndag då jag var lite trött efter gårdagens festligheter. Jag var så lycklig att vi fick sovmorgon, dvs ungarna vaknade inte förrän vid 07 och fram till två gjorde jag inte många ryck. Andreas var iväg på arbetsdag och jag var hemma med barnen. Vi lekte lite på barnen rum, och idag gick leken ut på att de lagade mat som jag fick äta (liggandes på madrassen på deras rum, ha ha). Sen fick barnen lunch och Indra skulle sova (men det gjorde hon inte utan låg och läste i sängen men det kvittar ju) och Isolde fick titta på Fem Myror medan jag slappade vidare i soffan.

Sen vid två så gjorde jag en radikal förändring och gick ut och slet i trädgården i ett par timmar istället. Jag fick grävt upp mina dahlior, planterat om mina pelargoner inför vintern, grävt upp rabatten på framsidan, klippt ner lite växter inför vintern, plockat jordärtskockor hos Solveig, planterat de sista tulpanerna, slängt grästuvor och annat grönt på trädgårdskomposten. Ja ni hör ju själva hur effektiv jag väl var när jag kom ut. Till skillnad från förmiddagen alltså.

Sen gjorde jag äppelkräm till oss på grannens goda äpplen och därefter har jag slitit med studierna. Jag har i alla fall skickat in uppgift tre nu och ska hålla tummarna nu hela veckan att det gått vägen. Det är alltid lika osäkert och nervöst om man fattat det hela överhuvudtaget eller om man är lika blåst som man känner sig emellanåt. Fast jag vet att jag är för jävla bra. I mina ögon sett alltså. I jämförelse med mig själv endast. Då är jag såååå fantastiskt bra att jag knappt fattar det själv!

Nu ska jag kasta mig över nästa veckas inlämningsuppgift och sen lite hederlig skräplitteratur tills lampan släcks.

Men först en dusch!

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Skepp ohoj.. vilket växel ryck, djupt impad! :)

Jenni sa...

Ja vilket jävla ryck... men det kändes gött efteråt kan jag lova!