söndag 31 oktober 2010

Fortsatt mys

I natt var det ju som bekant vintertid och tillbaka i tiden en timme.
Ungarna vaknade inte sjukt tidigt som tur var, utan började väl prata kring 06.30 först. Detta innebär ju då 05.30 i och för sig med den nya tiden. Men de lekte så fint på rummet i minst en timme innan de kom in och "väckte" oss. Sen låg jag på madrassen i en timme och läste medan de lekte så fint så vi åt inte frukost förrän vid 08 (ny tid) och det var skönt att ha en lugn morgon.

Sen åkte vi hem till Sofie och barnen för lite lek utomhus. Vi gjorde upp en liten brasa och grillade pinnbröd och korv till allas stora förtjusning. Sen åkte vi hem igen lagom till lunch och därefter direkt vidare till Marie, Perjohan, Ebba och Anton för lite eftermiddagslek. Marie hade bakat äppelpajmuffins, bullar och maränger så det blev stort kalas!

Nu i eftermiddag/kväll har jag lagat middag, eller delar av den i alla fall; rotsaker i ugnen och jag åt kikärtsbiffar och resten åt isterband. Gott gott.

Nu badar ungarna och jag ska försöka mig på att plugga lite innan jag ska slänga mig i soffan och se på vad fan som helst!

Skön och effektiv och social och härlig helg kort och gott!

/Jenni

1 kommentar:

Ulrica sa...

Hej Jenni! Igår kväll kände jag att jag längtar mig sjuk efter barn och i brist på egna så helst då dina barn! Så här kommer en inbjudan till vårt årliga julbak - söndagen 28/11 ska vi baka pepparkakor och lussebullar och frossa i allsköns julgodis hemma hos oss! Vill ni komma upp då och vara med på detta vore det attans trevligt. Övernattning går ju bevisligen att ordna :-D
Hör av dig! Kram kram