lördag 30 oktober 2010

Myshelg

Igår skjutsade jag och barnen Lillan till tåget i Alvesta. Som tur är dröjer det inte alltför länge tills vi ses igen för vi ska ner i november om allt går som det ska!

När vi kom hem och ungarna lagt sig tittade jag på Bonden och sen Idol efter det. Andreas kom hem redan vid tio och efter Idol var det till att stupa i säng.

Idag har vi varit effektiva värre men ändå haft en mysdag. Jag fick tummen ur och röjde bland Isoldes kläder så nu är hennes garderob up to date vad gäller säsongsbetonade kläder och storlekar. Imorgon ska jag försöka palla med Indras garderob också. De har ju så in i helvetes med kläder bara...

Jag har tvättat tre maskiner tvätt så nu är allt rent! Skönt.

På eftermiddagen åkte vi hem till Anders & Ann-Charlotte (Anders är svärfars kusin) och fikade och tittade på mitt blivande växthus! De ska köpa nytt till våren och då ska jag få köpa deras!!! Jag längtar så! Det var precis så fint som jag hade tänkt mig. Alldeles lagom för mig den lite smålata typen. Ca 6 kvadrat som bara står och väntar på att jag ska odla en massa gott!

Vi har även veckohandlat på Maxi och sprang på Daniel och Lina där också. Hemlagad pizza stod på kvällens meny och det var mycket gott.

Jag har dessutom hunnit med att plugga lite och känner att jag är i fas (tror och hoppas jag innerligt i alla fall) och det är nödvändigt då jag åker till Värmland på lördag.

Tv har jag också hunnit med; Så mycket bättre som är så mycket bättre än vad jag hade kunnat tro faktiskt. Lite Super Mario hann jag ju också med i morse slår det mig nu.

Ja tänk vad man kan hinna med när man lägger in den växeln.
Nu lite mer plugg, sen en ny fin bok som väntar! Det är jag värd!

/Jenni

Inga kommentarer: