fredag 14 maj 2010

Mat, mat och after work

Vi åt lunch på Tipshallen idag och oj oj oj med mat!
Jag beställde pasta med räkor, vitlök och gräddsås och åt inte ens hälften.
Barnen delade på en barnportion pasta med carbonarasås och åt inte ens en tiondel.

Andreas, Lillan och Camilla åt fisk och fläsknoisette och de åt upp allt. Men då var Lillan så smart (för jag hade aldrig och då menar jag aldrig, vågat) att gå och be om att få ta hem resterna (dvs huuuuur mycket mat som helst). Sagt och gjort. Så nu har vi minst två middagar, om inte tre i kylen. Perfekt.

Väl hemma hann jag knappt andas förrän det var dags att börja förbereda kvällens middag... suck. Men nu är den gjord och vi väntar bara på att den ska bli klar.
Det blir vit plattfisk med hemmagjord räkstuvning som gratineras i ugnen. Till detta, ris, broccoli och en supersmaskig sallad på ruccola, isbergssallad, edamamebönor, fetaost, oliver, röd lök, avocado, tomat, selleri och pumpafrön och solrosfrön.

Och sen. Sen ni, ska jag ut i Växjö. För första gången någonsin!!! Jag och Camilla ska ut på lite after work. Och detta för att fira att vi inte längre jobbar kvar på vårt gamla jobb. Och att vi istället är på varsitt nytt jobb där vi båda trivs! Kan ju inte bli bättre.

/Jenni

Inga kommentarer: