lördag 15 maj 2010

Vilda kossor och en skogspromenad

Imorse trodde jag verkligen inte att vi skulle få se vilda kossor hoppa av glädje då regnet öste ner. Men, sen vände det och solen tittade till och med fram, så vi åkte till Dansjö (bland tusen andra) och fick även i år se när kossorna hoppade och studsade efter bästa förmåga. Dessutom bjuds det alltid på ekologisk mjölk och fin-fina kanelbullar, och det är ju aldrig fel.

Efter vår lilla utflykt åkte gästerna, dvs Lillan och Camilla, till Skåne (och regnandet) igen och vi la in den höga växeln. Ut i trädgården och fixade och donade lite. Jag fick äntligen planterat mina aklejor som jag "snott" i Fröset, fick flyttat min ek som sagt, kollat till mitt potatisland och Andreas klippte gräset. Premiär i år. Det är sååå fint nu!

Sen hann jag och barnen också med en liten skogspromenad. Indra med dockan i famnen och Isolde med dockvagnen. Vi såg tio skogsniglar. Stora feta svarta glänsande sniglar. Men de fick vara ifred. Annat hade det varit om de var bruna. Då jävlar...

När barnen lagt sig skulle vi röja upp. Men tänkte bara ta en liiiiten paus. Det ble en lång paus. Vi plöjde igenom fyra inspelade program (Skavlan plus tre Trädgårdsfredag) och nu är det dags att sova.

En fin och effektiv dag trots allt. Jag har skrivit en lista för morgondagen. Och den listan går inte av för hackor. Kan säga så mycket som att den kommer inledas starkt med veckohandling på Maxi...

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Herregud Jenni... du är så häftig! :) Mycket på gång hela tiden!

Jenni sa...

Ha ha, tack Evelina! Ja det är mycket på gång jämt tycker jag. Men det är ju så jag gillar det!