torsdag 27 maj 2010

Paket gånger två (eller tre)

Idag har jag fått paket på posten att hämta ut.
Visserligen visste jag ju vad det vad i dem, men ändå.
Den där pirriga känslan när man sliter upp emballaget och så äntligen får man hålla det efterlängtade i sina händer.

Jag fick ett paket i måndags också. Så summa sumarum tre paket på en vecka.

Med vadå? Jo... ett par byxor till mig, en klänning och ett par byxor till Isolde (Indra får ju ärva på sikt, ha ha), en kokbok, en rittavla (present till Indras födelesdag i september), leksakspengar (julklapp?), en pingvin-ficklampa (julklapp det också kanske..) och två burkar med motiv från Mumintrollen som jag har tänkt ha till Indras kommande utflykter på dagis. Kanske...

Så nu är jag så glad så glad.
Jag har redan lagat ett recept och det var så gott. Men hur mycket mat som helst. Det stod att det var två portioner och då tänkte jag bra, middag ikväll, lunch imorgon.. men det blir snarare tre portioner om inte fyra...

Nu måste jag röja upp efter mig och sen slänga mig i soffan och titta på tv hela kvällen. Det ska bli sååå skönt.

/Jenni

Inga kommentarer: