tisdag 18 maj 2010

Virkprojekt

Eftersom jag lider starkt av "Second sock syndrome" är risken stor att jag aldrig blir klar med någonting som jag måste göra två av. Typ strumpor, armvärmare, klänning (som sys ihop av två delar) osv.

Så nu har jag börjat på en sjal till mig själv. En sjal liksom. EN, 1, EN. Då kan jag ju inte misslyckas. Eller så kan jag det. Jag påbörjade denna sjal i onsdags på syjuntan och svor långa haranger om mönstret men fick ändå ihop första "blomman". Tyckte väl att den såg lite halvkonstig ut, men visste ju inte bättre.

Så idag, på Isoldes fjärde och sista kalas, fick svärfars sambo Bibbi titta på mitt virkeri... och hittade "felet". Jag hade ju inte fattat mönstret (vilket i sig inte var så konstigt) och med Bibbis hjälp så föll bitarna på plats. Så upp repades den färdiga blomman och nu har jag två av tio blommor färdiga. Snart klar med den tredje! Hej vad det går!

Wish me luck!

/Jenni