onsdag 19 oktober 2011

Beslutet

Idag tog jag beslutet att faktiskt inte skriva tentan i samiska.

Jag har vridit och vänt på mig själv och på hur jag ska göra och har väl in i det sista ändå tänkt skriva. Men idag så bara kände jag att nej. Nej det går inte. Jag har liksom inte fattat grammatiken och då det är en ren grammatiktenta så känner jag att det är liksom lite lönlöst.

Jag fick hem en provtenta för att se upplägget och det gjorde mig än mer övertygad. Innan jag kan skriva en tenta i nordsamisk grammatik måste jag nog fatta vad det är på svenska känns det som.

Men jag har inte stängt igen dörren helt utan jag ska fortsätta läsa då jag fortfarande vill lära mig. Och jag tror faktiskt att jag kan lära mig ändå även om jag inte skriver tentan.

Skönt att beslutet är tagit i alla fall!

/Jenni

Inga kommentarer: