måndag 24 oktober 2011

Swooosch

Det blev fredag och sen lördag och sen söndag.
Inte många minuter med dötid utan ett rasande tempo och en helt perfekt helg.

På fredagen följde Indra med en kompis hem för första gången och hon var så stolt och nöjd. Jag och Isolde hämtade henne efter jobbet/dagis och sen åkte vi och hämtade mamma på stationen. Sen hem och slängde in mamma och barn för att vända och åka tillbaka till stan igen för att möta upp Andreas.

Vi hade nämligen bokat biljetter till Klungan och slängde i oss en kebabrulle/falafelrulle innan. Först måste jag börja med att säga att jag efter väldigt många års letande, äntligen hittat ett ställe som säljer falafelrullar som är något så när i klass med Malmös alla falafelkiosker. Price the lord!!! 39:- (så det är ju dubbla priset mot Malmö) men åhhhh så gott! Efter maten in på teatern och där satt vi lite spända av förväntan då man verkligen inte visste vad som väntade. Men jesus christ i himmelen. Det var det roligaste på bra jävla länge. Vi skrattade så magen krampade, tårarna rann och käkarna värkte. Det var så sjuuuuukt bra. Och jag är så glad att vi faktiskt bokade och gick dit!

På lördagen var det först lite bak och matlagning här hemma och sen iväg på dop. Mamma fick följa med, ha ha. Det var lilla Ebba, ungarnas kusin, som döptes i Öjaby kyrka och hela släkten var där vilket var mycket trevligt. Efter döpet var det lite fika och jag åt tårta! Syndade och det var gott!

Efter dopet hem och slängde in mamma och ungar (känns bekant va?) och sen åkte jag och Andreas in till stan för att gå på fest. Jag skulle köra och vi skulle inte stanna länge, men det slutade med att vi ställde bilen, båda drack och vi tog taxi hem vid 02! Men oj oj oj så kul vi hade. Jag dansade och sjöng och träffade en massa trevliga tjejer som jag pratade med. Det var så otippat och oplanerat och det var väl därför det blev så lyckat. Det var en 30x2-årsfest för ett par jobbarkompisar till Andreas och de hade hyrt en lokal där vi öste på!

På söndagen var det liiiite trögstartat men mamma gav oss sovmorgon, thank god. Sen upp och äta frukost och sen hämta hem bilen vid lunchtid. Sen hem och ställa Loden och så köra iväg till Alvesta till Helen för att fira hennes födelsedag, med mamma i släptåg igen, ha ha. Helen bjöd på underbart god mat och efterrätt, som jag åt då jag pajat hela helgen med både det ena och det andra, och sen var det paltkoma i princip.

På kvällen yoga och så lämpligt då att det var ett pass som fokuserade på njurar och lever. Jag kan ju erkänna att jag fick sjukt ont i huvudet och blev helt yr, vilket min yogalärare inte var förvånad över när hon fick höra om lördagens bravader... Galet att det kan kännas så tydligt vid sådana övningar.

In på Willys på vägen hem igår då jag kände av min hals lite. Bunkrade upp färsk ingefära, vitlök, honung och citron som jag tagit med till jobbet. Köpte även hem ett helrör. Ja c-vitaminer alltså. Sen tre c-vitamin brustabletter för att kurera mig och lite tv på det och så i säng.

Idag måndag och ny härlig vecka.
Jag har lagat mat till Andreas (färsbiffar med mozzarella) och till barnen (korv och makaroner) och själv har jag ätit rester (rödbetspaj med chevre och fikon) så det var en salig röra här i köket i ett par timmar.
Lite bolibompa med ungarna och sen lite egen tv-tid. Lyx och lax!

Nu ska jag ta 3 c-vitaminsbrus igen för att se om jag kan mota Olle i grind och så i säng!

/Jenni

Inga kommentarer: