tisdag 18 oktober 2011

Kult

Precis hemkommen från en ytterst trevlig middag på en restaurang i stan som heter Kult.
Jag visste om att den fanns, har sett den i minst ett och ett halvt års tid, men har av någon anledning aldrig varit där. Och efter att ha varit där så undrar jag ännu mer varför jag inte varit där.

Helt underbart god mat. Mysig lokal som inte är stimmig och sorlig utan lugn, harmonisk och avslappnad. Och igen - helt fantastiskt god mat! Och inte så dyrt heller med tanke på menyn.

Jag åt en halstrad torsk som serverades med någon slags speciallagad bläckfisk på en bädd av saffranslag med kikärtor. Låter kanske galet men smakerna var underbara. De andra åt bland annat hjortbog och oxflank med diverse tillbehör och alla var lika nöjda.

En efterrätt åt jag också. Jojo minsann. Kan dessutom tänka mig att den innehöll socker... (no shit) men det var det värt för maken till smakrik liten kombination får man leta. Den allra godaste chokladtårtan med vaniljcreme och lite bär på det. Ja det var magiskt helt enkelt.

Så om någon är i Växjö och vill äta god mat. Gå för guds skull inte någon annanstans än till Kult. Jag kan nog nästan lova att ni inte kommer bli besvikna.

Jag kommer gå dit igen och igen och igen i alla fall!

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Jag är på när jag är på besök hos dig någon gång i framtiden! :) Lät gott....

Jenni sa...

Jaaa! Det gör vi! Men du får inte komma än, för jag har inte tid :(
Kram!!!