torsdag 20 oktober 2011

Torsdag och middagsdate

Idag är det torsdag och Andreas jobbar kväll.

Egentligen brukar jag ha samiska på torsdagar men då det är flyttat till onsdagar så flyttade jag och Sofie vår middagsdate till idag istället.

I eftermiddag var vi hemma här och jag bjöd på fisk i ugn med en kokosmjölk & grön currysås (som mest liknade en soppa) med ris. Det blev mycket gott även om ungarna tyckte att det var lite väl starkt kanske.

Innan maten var Sofie så snäll att hon klippte både Isolde och Indra så nu ser de inte längre ut som två troll. Eller jo, det gör de visst, men lite bättre i alla fall!

Efter maten var Sofie ännu snällare och klippte MITT hår!!! Så nu är jag helt nyklippt och snygg i håret. Det var välbehövligt kan jag lova då jag inte klippt mig sen juli. Och då snackar vi juli 2010!

Efter att två ungar kommit i säng har jag röjt i köket, tvättat, pratat i telefon och tränat lite (jojo minsann) och nu ska jag duscha, hänga tvätt och sen hoppa i säng.

Det var denna torsdagen det.
Imorgon fredag och då kommer mamma hit och sen ska jag och Andreas gå och se Klungan på Växjö Teater, tjohoo!!!

/Jenni

Inga kommentarer: