onsdag 5 oktober 2011

Borde, borde...

Jag har samiskalektion imorgon och borde verkligen, för mitt eget bästa naturligtvis, plugga lite inför detta. Men jag är så sjukt trött att jag orkar inte.

Jag har dessutom tenta snart och borde även av den anledningen verkligen skärpa till mig. Men jag orkar inte. Och det är väl det vanliga att jag inte kan prestera om jag inte har kniven mot strupen, fast det är helt jävla ologiskt. Men jag orkar inte.

Jag är helt enkelt trött. För trött för mitt eget bästa. Kanske är det mörkret. Kanske är det ren utmattning. Kanske är det för att jag gör för lite. Vad vet jag... Trött är jag i vilket fall som helst.

Så det blir sängen, en bok och en tidning istället. Och så är det en dag imorgon istället.

Men det har varit en bra dag, eftermiddag och kväll med middag hos Sofie och syjunta med Jenny (ingen annan dök upp idag).

/Jenni

Inga kommentarer: