torsdag 26 november 2009

En sån där dag...

... då man inte orkar något.
Jag har varit inne hela dagen då jag konstaterat efter ett antal försök i veckan, att Indra hatar att vara ute på lekplatsen typ. Hon skriker och gnäller hela hela hela tiden och jag måste bära henne. Isolde tycker ju det är jättekul så klart att vara ute men jag har liksom inte ro att låta henne vara ute själv och Indra kan ju helt klart inte vara inne själv så klart.

Så istället har jag försökt underhålla dem här inne i mammas lägenhet vilket i praktiken innebär att de går loss på precis allt utom de leksaker som finns här. Suck. Så sen försökte jag få dem att sova och det gick bra ända till telefonen började ringa som besatt och de vaknade. Sen försökte jag få dem att äta och de ville de inte heller så nu kommer de väl vara dödshungriga snart...

Summan av kardemumman är att jag är less, de är rastlösa, otåliga, hungriga, sprättiga, skrikiga, gapiga, hoppiga, sprattliga, pratiga, sjungiga, gnälliga och antagligen less på sin tråkiga mamma. Ingen bra kombination som säkert säger sig själv.

Som tur är har jag mycket trevligt att se fram emot om bara tiden kunde gå... Maria kommer hit efter jobbet och förhoppningsvis Ian och ska äta middag med oss. Sen vid åtta när ungarna (ÄNTLIGEN) sover för natten så ska jag hem till Stoffe och Conrad för att få lite lyx och flärd. Åhhh jag längtar så.

Nu ska jag hänga upp tvätt på en mycket konstig anordning som min mamma har. Jag misstänker att jag monterat den fel för det ser inte klokt ut och verkar precis hur opraktiskt som helst faktiskt.

/Jenni

Inga kommentarer: