måndag 23 november 2009

Götet update

Ja som bekant är jag i härliga Göteborg den här veckan. Andreas är hemma och håller ställningarna och jag och barnen är här hos mamma och håller agendan fulltecknad.

Tänkte bara komma med en liten update so far:
Lördag var vi på Liseberg med Maria och hade fint väder.
Igår söndag regnade det precis hela dagen. Vi som hade tänkt gå på en annan julmarknad. Istället var vi hemma hela förmiddagen och sen på eftermiddagen åkte jag, Andreas och Maria hem till Micke och Ulrica och blev bjudna på gott kaffe, te och nybakta citron- och vallmofrömuffins. Gott gott. Sen var vi en snabbis hem till Veronica som var så gullig att skänka lite böcker till mig.

Idag måndag åkte Andreas hem igen och jag är som sagt kvar. Vid tio begav jag mig till en lekplats i närheten och halv elva var jag hemma igen, ha ha. Ösregn, snor och gråt och en jädra massa sand överallt tog knäcken på mig. Väl hemma fick de lite mellis och sen isäng med båda så jag fick chansen att läsa lite. Sen lunch och sen lekte de inne pga vädret och jag fick läsa lite mellan stunderna. Sen mötte jag upp fina Stoffe och Conrad på caféet som ligger i samma hus och det var så kul att träffa dem igen. Nu sitter jag en snabbis här vid datorn och snart så ska jag läsa igen. Vad jag läser? Jo en bok som heter Lycksökare av Lesley Lokko. Kan faktiskt varmt rekommendera den, har sträckläst sen jag började på den. Bra betyg med andra ord.

Imorgon tisdag ska jag träffa Gabriella och sen Maria på kvällen. Tror jag i alla fall. Återkommer imorgon med en rapport.

Nu kallar boken på mig.

/Jenni

Inga kommentarer: