söndag 24 januari 2010

Byxor - nej tack

Började dagen med att rensa i Isoldes garderob.

Jag tyckte nämligen att jag var smart för några månader sen då jag köpte massor med kläder av en dagiskompis, Ebba. I den högen var det även massa byxor och snygga tröjor som hennes storebror hade haft. Och vid denna tidpunkt hade Isolde gladeligen byxor på sig.

Well, så är inte fallet nu.
Nu vägrar hon byxor.
Så att jo då.

Så nu har jag således rensat ut alla snygga killbyxor (men som hade varit lika fina på en tjej) och tröjor och lagt i en påse. Jag passade även på att rensa ut det som börjar bli för smått för Isolde och ska flytta över till Indras garderob. Så nu är i alla fall en garderob mer hanterbar. Tyvärr har ju inte Isolde obegränsat med klänningar så jag får väl sätta mig och leta rätt på lite second hand klänningar på sikt. Eller önska i födelsedagspresent. Eller tvinga henne att ha byxor...

Jag misstänker ju att det kommer bli svårt att prega på Indra byxor om ett år, då hon ser att Isolde bara har klänning och tights... men än så länge säger hon inget om det som tur är.

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Kan du inte sy kjolar av byxorna?

Jenni sa...

Evelina... I wish, men nej det tror jag inte kommer hända. Dels är jag inte så bra på att sy, dels är jag lat och sen tänkte jag sälja dem till en kompis som har en pojke. Han lär ju inte ha något val utan får snällt ha byxor på sig, ha ha!