lördag 2 januari 2010

Pulka, tvätt och linsgryta

Det är dagen i korta drag.
Vi var ute en sväng i snålblåsten och drog Indra i en pulka medan Isolde gick själv.
Sen in och tvättade och tog hand om ren tvätt (ett evighetsprojekt...)
Däremellan har jag gjort storkok på den fantastiskt goda linssoppan/linsgrytan som jag har ätit och ska ta med mig söderut.

Imorgon sticker jag till Malmö och idag har jag gjort upp planen för veckan och det är som vanligt tight schema:

Söndag - Klagshamn lunch, Fika hos Martin med Annika och ev Camilla.
Måndag - Malmö museum med Lillan, myskväll med Annika.
Tisdag - Playdate hos Kiki, middag (?) hos Anders och Eva med Camilla och Mats.
Onsdag - Walle och Eva med Kristina, Daniel, Linnea och Victor, middag med Ulf, Joakim, Spettan och Roland.
Torsdag - Lillan och förhoppningsvis träffa Gigi och Karina på eftermiddagen/kvällen.
Fredag - hemfärd mot Växjö

Oj oj så skoj!

Nu måste jag bara ta hand om sista tvätten som vägrar vika sig själv... suck.

/Jenni

2 kommentarer:

Kashaya sa...

Vinnarna i mina tävlingar är nu dragna och publicerade. Kika gärna in och se om just du vunnit!=)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hoppas du haft en bra vecka o att det gick bra med tvätten :)

Vill oxå tipsa dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig att jag nu dratt igång årets först tävling:

http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

..med chans att vinna presentkort från en gigantisk o finfin inrednings-present-allt-i-allo-butik! =)

Trevlig helg! Kram