söndag 10 januari 2010

Torp, böcker och rödvin

Idag har vi gjort så lite som möjligt men en liten utflykt har vi i alla fall gjort, nämligen till grannarnas torp från 1800-talet, där vi har fikat kaffe och hembakat med några av grannarna och det var så trevligt.

Nu sover barnen, jag har läst ut fjärde boken av Denise Rudberg och är lite ledsen över det faktum att jag inte har fler böcker av henne att plöja igenom. Nu får jag helt enkelt ta mig en titt i bokhyllan och välja ut en ny bok att börja på ikväll. Vi ska se säsongsstarten av Köping och sen blir det sängen. Det blev sent igår och tidigt i morse så jag är ganska trött.

Igår hade vi Per, Jill, Nelly, Eddy och Willy här på middag och det var sååå trevligt. Vi skulle ju ha firat nyår hos dem men så kom ju vinterkräksjukan på visit och allt blev inställt. Så igår åt vi gott och drack lite rödvin...mmmmm... aldrig fel!

Imorgon är det måndag och en heldag hos Ida, Viggo och Iris står på agendan!

Skåneupdate kommer... kanske...

/Jenni

1 kommentar:

Evelina sa...

Låter ju som en toppen dag!