söndag 24 januari 2010

Röja rensa slänga

Oj vad mycket skräp man samlar på sig.
Jag har rensat bland gamla räkningar, urklipp, brev, kort mm och slängt massor, sparat ännu mer och är ändå inte klar.

Tog en liten paus och tittade på Solens Mat och I en annan del av Köping. Två fina program och nu har jag fått lite ny energi. Men bara lite. Jag är ganska trött så det blir nog inte sent ikväll. Fast så säger jag jämt och ändå är klockan typ midnatt innan jag somnar.. förstår inte det.

Hittade en rolig artikel i alla fall om den moderna husmodern och den är så klockren. Här kommer en beskrivning över hur hon (dvs jag då) lever:

Den nya tidens husmoder – så lever hon:

Handlar kläder och möbler på loppmarknader och i vintagebutiker.

Syr, stickar och virkar som avkoppling.

Lagar mat enligt gamla svenska recept. Gärna storkok.

Älskar bakverk och fikar gärna i timmar på konditorier.

Ordnar kafferep och syjuntor.

Undviker att konsumera annat än det allra nödvändigaste. Köper ekologiskt, om det finns. Odlar ofta potatis, morötter och annat i eget grönsaksland.

Renoverar och lagar själv sådant som gått sönder.

Tittar på tv-program som ”Mad men”.

Har oftast arbete men värdesätter sin fria tid högre.

Värnar om miljön.

-aftonbladet.se


Väääldigt mycket som stämmer här. Dock har jag aldrig hört talas om Mad Men, men det kanske är något bra jag missat bara...

Nu ska jag sortera vidare...

/Jenni

Inga kommentarer: