måndag 9 augusti 2010

Måndag, sweet måndag

Tänk vilken tur att jag älskar måndagar.
Älskar vardagar.
Älskar rutiner och ordning och reda.
Älskar mitt jobb.
Älskar livet.

Idag efter jobbet kom Per, Jill, Nelly, Eddy och Willy hit på kvällsmat/fika som bestod av hembakat bröd, hemmagjord sylt, hemmagjord marmelad, egenodlade morötter, egenodlad sallad, egenodlade sockerärtor och lite köpt såklart i form av ost, ägg, smör, skinka, prickig korv mm. Ungarna åt lite yoggi och flingor också och vi vuxna drack kaffe/te. Vi bestämde dessutom att vi ska försöka inför att vi äter ihop en kväll i månaden så att det blir av att vi ses. Annars springer tiden iväg som alltid...

Nu lite datortid innan röjning i köket. Kanske jag tar tag i något mer litet projekt på listan också... den är ju så lång och jag är så lat, ha ha.

/Jenni

4 kommentarer:

Evelina sa...

Du lat? Mycket ska man då läsa innan ögonen trillar ur sina hålor ;)

Evelina sa...

Du lat? Mycket ska man då läsa innan ögonen trillar ur sina hålor ;)

Jenni sa...

Du skulle bara veta:) Även solen har fläckar... jag är hur duktig som helst på att lata mig och ligga i soffan och dirigera min stackars man...

Evelina sa...

Nää Jenni... jag ser dig framför mig i action hela tiden!