tisdag 3 augusti 2010

Semester 2010

Jag inledde min lilla semester med att tillbringa helgen hos svärfar Pelle och Bibbi med barnen. Sen åkte vi ner till Klagshamn och stannade där till sen torsdag kväll. Hem och packade in Andreas väska i princip och sen på fredagen körde vi norrut.

Vi kom fram till Långsjön, utanför Hudiksvall, mitt i natten och stackars Andreas hade migrän och fick börja med att spy stackaren...

På lördagen var vi inne i stan och handlade lite och sen fick vi tillbringa dagen och kvällen med att röja upp i stora huset efter renoveringen. Förra året upptäckte vi en vattenskada och nu har snickare mm varit där och bytt ena väggen och hela golvet, så det var en heeeel del att göra om man säger så.

På söndagen dök mamma upp och ungarna blev överlyckliga så klart.

Under resten av veckan slet vi som djur där uppe. Vi vitlaserade den nya väggen, delar av taket, trappan, köksluckor, fönster mm. Sen målade vi om några hyllor och en byrå bland annat. Också i vitt. Sen sen satte vi upp repet i trappan som man håller sig i när man klättrar upp och ner. Dessutom röjde vi upp allt ris från förra årets trädkapning. Och det var inte lite det... Vilka mängder det låg som vi fick dra ner till vägen så att grannen Rolf kan köra ner det till majbrasan med traktorn.

Men det fanns lite tid för nöje också. Vi gjorde små utflykter där vi shoppade lite, fikade lite och vi hann med att hälsa på Niklas och Lilja en dag. Sen kom hela familjen (Niklas, Kicki och Lilja) och åt middag hos oss en kväll. Dessutom var det vägföreningsfest på fredagskvällen och där var hela vår "väg" representerade; jag, Andreas, Isolde, Indra, mamma, Rolf, Ulla, Thomas, Maria, Casandra, Michelle, Tommy, Ellie, Ingemar, Susanne och Eva och Einar som vi även var hemma hos. Alla hade med sig mat och dricka och det var riktigt trevligt.

På lördagen åkte vi till Göteborg till mammas lägenhet då Andreas skulle avsluta semestern med en sista Ulf Lundell-konsert för den här sommaren. Så han stack iväg på kvällen och jag och barnen gick och åt pizza och sen somnade jag i soffan.

På söndagen åkte vi hemåt men med ett litet stopp i Gällstad utanför Borås, där vi shoppade lite på Lager 157 innan vi åkte vidare.

Så det var denna semestern det. Det känns som att jag varit ledig i tre månader och det var bara två veckor... Inte klokt vad man hinner med.

Nu jobbar jag ju tre veckor och sen är det ju faktiskt semester igen. Men bara en vecka. Det är Malmöfestivalen och jag, Andreas och barnen åker ner fredag efter jobbet och sen stannar vi hela veckan!

Dax att jobba vidare!

/Jenni

Inga kommentarer: