tisdag 31 augusti 2010

Effektivt värre

Idag hämtade jag barnen och åkte direkt hem till Maria och Wilmer för lite lek.
Sen hem, gräddade våfflor till barnen, borstade tänderna, och så i säng (18.50)

Då var det dags för nästa projekt; koka lingonsylt av gårdagens skörd. 6 liter bär innebär en del sylt som det verkar...

Vid 19 kom Solveig på höstens första syjunta. De andra hade fått förhinder så det blev bara vi två. Hon hjälpte mig att komma igång med armvärmare nummer två. Jajamän, jag ska göra en nummer två och inte sitta med mitt vanliga "second-sock-syndrome" och bara ha en armvärmare liggandes. Vi varvade stickningen med lite lingonsyltkokning och jag fick bra tips och coachning även där.

Nu är klockan 21.30 och jag slösurfar lite innan jag ska röja i köket och sen lägga mig och läsa.

Fullt upp as always...

/Jenni

Inga kommentarer: